Goldies Beauty Alice

2014-07-31
19:15:00

Bollträning

Det känns som att läget är så pass stabilt nu att jag vågar börja sätta igång Alice lite smått.
 
Vi gjorde därför ett kort pass med ena laddningen av bollhavsbollar mellan bommar. Det var totalt 50 st men det kändes så fånigt lite. Jag hoppas på att kunna hälla ut alla 100 som jag har och bygga upp en liten bana med vattenpistol och dyl sen när hon är igång.
 
Alice var i början ganska seg i hjälperna. Troligtvis för att jag släpat runt henne ganska mycket den senaste veckan. Så vi började med lite tempoväxlingar skritt och trav. Efter det så blev det mycket lättare att jobba.
 
Jag lät henne trava igenom fyrkanten ett par gånger i båda varven men hon lyfte knappt ett ögonbryn. Det ska bli intressant att se hur hon reagerar på saker när vi är på tävling.
 
Passade på att köra lite sidepass runt fyrkanten och varvade med vilken del som var inne i mitten. Himla svårt hade jag med timingen när framdelen var utanför och skulle runt hörnen. Alice gjorde sitt bästa utifrån mina signaler och jag är nöjd med vårt första pass efter koliken.
 
Jag ser fram emot att börja rida henne igen men känner att vi tar det lugnt på den fronten. Kanske att jag vågar kravla mig upp nästa vecka.
 
Kommentarer:
2014-08-03 @ 23:27:46

Haha ja de ser inte ut o va så många bollar på bilden :P Men hon e så duktig som bara kör på, heja er :)

Svar: Haha, verkligen inte! Förstå hur många som finns i bollhav på tex Max?!
Goldies Beauty Alice

2014-08-12 @ 17:26:05
#2: Jeanette

Härligt lite fler träningsideèr till mig med ;-)

Svar: Precis :D
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: