Goldies Beauty Alice

2014-01-29
21:59:33

Skritta lite

I måndags fick jag låna en sadel av E. Eftersom jag inte kände mig helt kry då så kom vi överens om att jag skulle få låna den tills söndag och provrida lite för att se om jag tror att den passar och känns bra.
 
Idag kände jag mig bättre och passade därför på att skritta lite i den för att kunna känna. Egentligen så skulle jag vilja testrida den i alla gångarter men eftersom vi rehabiliterar fortfarande så är det skritt som gäller.
 
Började med att jobba henne lite från marken. Kände av att hon gick i en aktiv skritt och längde steget avslappnat för att därefter gå upp i trav. Hon är så känslig min lilla häst och försöker alltid göra rätt. Det är så roligt att jobba med henne och känna att vi är ett team.
 
Tyvärr så är det mest suddiga bilder idag då min mobil verkligen inte gillar ridhuset och rörelse på samma gång.
 

Hon kändes bra i traven så jag tog ner henne i skritt igen och bad henne trampa in under sig och flytta bakdelen. När hon gav mig det med avslappnad nacke så släppte jag trycket. Vi upprepade det ett par gånger i varje varv. Det är en sådan skillnad på hennes steg nu och innan behandling. Nu så kan hon ge mer och mer, vilket känns så bra.
 

När allt kändes bra så hoppade jag upp. Vi skrittade runt lite och kände på svängarna. Jag märkte hur mycket jag tappat i styrka och stabilitet. Vi blev därför ännu vingligare när jag inte kunde hjälpa henne. Svängarna, start och stop satt så himla bra. Alice var med mig och lyssnade.
 
 
Eftersom det blåste så var hon lite på tårna, så när hon valde att trava lite så tog jag lugnt tillbaka henne till skritt genom one rein stop. Avslutade mjukt med att böja halv och flytta lite bakdel och det kändes så otroligt bra.
 

Masserade och strechade igenom henne när vi hade sadlat av. Nu så kan hon verkligen börja sträcka ut höger fram. Så även om det är en lång bit kvar så märker man små framsteg varje dag. För min del var det helt enkelt mumma för själen att få komma upp på Alice rygg igen och skritta lite,
 
Kommentar:
2014-01-31 @ 20:54:50

Kul att de kändes bra :) så de går åt rätt håll. Hittar du ngn sadel?

Svar: Nu har vi en Dakota reininer som ligger bra. Tyvärr kommer den inte göra det när hon börjar bredda sig. Det får vi ta då :)
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: