Goldies Beauty Alice

2014-01-28
18:49:07

Böjd och följsam i nacken

Nu är vi gång igen jag och Alice. Vi försöker hitta på någonting varje dag i form av promenader eller lite handarbete.
 
I söndags så körde vi lite hovlyft med hjälp av bommar. Började passet med att arbeta henne för hand i grimman. Böja, ställa och trampa in under sig med en avslappnad nacke var målet. Alice ställer bra när jag ber henne men är inte lika smidig när jag ber henne svara med huvudet och nacken innan hon flyttar frambenen när jag ber om mer.
 
Så vi jobbade på det genom en follow your nose. Började med att ställa mig vid länden och be henne böja i en inaktiv tygel. Efter ett tag så fattade hon var jag menade och började slappna av. Körde det båda sidorna innan vi gick över på att köra lite bommar.
 
Vid bommarna var hon lite oofokuserad. Gick inte och lyfte ordentligt och i traven så valde hon att hoppa de sista bommarna trots att alla bommar hade samma avstånd. Jobbade igenom det med lite tempoväxlingar och tillslut så körde hon dem klockrent.
 
Avslutade allt med att släppa henne lös och sätta upp ett litet hinder (bom på sockerbit) för att se om hon valde att hoppa dem. I vänster varv så skuttade hon glatt, inte lika mycket i höger. Det är kul att se henne hoppa för hon är riktigt duktig på att taxera och har fin teknik. Alice passade även på att visa upp sin fina ökade trav, ett mattehjärta smälter.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: