Goldies Beauty Alice

2014-02-23
20:18:06

Nytorpstrail

Idag var det äntligen dags för årets första träning. Så skönt att äntligen komma iväg och träna tillsammans med bekanta och nya ansikten. Idag så var det en ganska full träning där alla lyckades dyka upp. Oftast brukar det vara något bortfall men inte idag, vilket gjorde att vi var 9 ekipage samtidigt inne på banan. Det varierade med allt från Thea och Macha (1,5 år) till vid hand till gamla i gemet från Wiggebyträningarna.
 
Resan till Nytorp gick riktigt bra. Alice lastade sig själv som om vi aldrig haft en vintervila och stod som ett ljus hela vägen. Tyvärr så har jag lagt hennes lägergrimma på ett väldigt bra ställe, så hon fick åka lös idag. Inga konstigheter men jag ska försöka hitta grimman tills nästa gång. Känns bättre att ha levande last fastspänd på något sätt när vi är ute och rullar.
 
Väl framme så fick Alice stå och pausa i trailern medan jag gick in och hälsade på Thea och de andra som var inne i ridhuset. Det är skönt att vi har jobbar med transporten som en lugn plats som gör att hon kan stå kvar i den medan man är parkerad utan att få spel.
 
När handhästarna började bli färdiga så tog jag ut henne och sadlade för att sedan gå in i ridhuset. Eftersom vi mest skulle glida runt på dagens träning utan större krav så blev det ganska mycket prat från min sida. Skönt tyckte ryggen som inte var helt hundra efter ispromenaden jag och Vincent tog i lördags.
 
 Alice vid trailern.
 
 
Idag så var det två nya ekipage på träningen så vitt jag vet. Ida med henne vackra fuxsto som jag dessvärre inte minns namnet på och så Macha med Thea. Det är så kul att det kommer fler ekipage till dessa träningar och fyller dem med (om möjligt) ännu mer positiv energi. Riktigt kul att se fint samspel trots ny plats och extra kul att se Thea & Macha som var ute och åkte för första gången. Det kommer bli en riktig toppenhäst det där, helt obrydd om det mesta och positiv till nya utmaningar.
 
Alice var ganska lugn idag. Vid handen så kändes hon nästan lite seg. När jag senare satt upp så piggnade hon till riktigt mycket. Hon visade att hon faktiskt visste vart vi skulle och ledde gärna vägen. När vi sedan skulle rida bana själv så gasade hon iväg i skritten och sa att dessa bommar tycker jag ser ut som en bra väg att ta. Därför så tog jag bort planen och började svänga lite på måfå med stopp och lite pauser mitt i. Jag förbereder mig för mycket och troligtvis så läser hon av det och är redan 3 steg före mig i mönstret. Vilket kan bli lite tokigt ibland.
 
Fick en ridbild av Susanne, stort tack :)
Lite andra mobilbilder som jag hann ta.
Kartläsning deluxe
 
Alla ekipage var riktigt duktiga idag och alla rundor fick applåder och jubel när de var klara. Så kul att se de utvecklingar som man fått se under den tiden jag tränat tillsammans med det här gänget. Det är verkligen det som jag uppskattar med dessa träningar. Det är mycket kunskap i ridhuset och alla kommer med glada tillrop och konstruktiv kritik med bra tips. Om man har möjlighet att åka på dessa så kan jag verkligen rekommendera. Det är dessutom toppen när man försöker komma så nära tävling som möjligt. Catrine fick jag tyvärr inga bilder på men hon och båda hennes hästar var med idag. Henne blogg hittar du här.
 
Lite mingelbilder
Susannes Joey
Thea och Macha. Macha har verkligen blivit en stor tjej som vuxit ordentligt sedan jag såg henne sist.
Kamouflerad mot sargen
 
Kommentarer:
2014-02-23 @ 20:26:04
#1: Thea

Vad fint du skriver om oss.

Svar: Ni var ju verkligen superduktiga! Var så himla stolt över er :) Hoppas att ni kommer fler ggr!
Goldies Beauty Alice

2014-02-23 @ 20:44:08
#2: Cowboysara

Ni verkar ha så himla trevligt! Och atr ni ksn hjälpa varandra å tipsa och så. :)
Skulle oxå vilja åka på sånt med Fia! Bara kul och nyttigt att få åka till nya ställen å nya hästar.

Svar: Det är verkligen trevligt. Du och Fia är varmt välkomna. Jag tog med Alice för hand i nästan ett år så det går alldeles utmärkt. Det är verkligen nyttigt för dem att åka ut och titta på allt och alla.
Det är föranmälan som gäller och ridhusavgift 100 kr :)
Goldies Beauty Alice

2014-02-24 @ 09:08:10

Härligt det låter, måste verkligen åka ngn gång! Låter så kul ju :)

Alice har blivit så vuxen, ser verkligen ut som en vuxen häst nu ju :D Och ja, på transportbilden syns det ju till o med att hon är gul :P

Svar: Det är verkligen super trevligt och lärorikt. Skulle vara så kul om ni kikar förbi!
Ja, jag insåg själv det i söndags. Liten har blivit stor.
Goldies Beauty Alice

2014-02-24 @ 13:23:17

Ja det är ju det som är problemet, att man tappar gamla inlägg. Men jag var nog lite överambitiös och kopierade över de flesta inlägg haha! :)

Svar: Oj vad du är ambitiös! Nästan något sånt man får göra om man byter bloggportal. Så slipper man tappa en massa minnen att blicka tillbaka på.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: