Goldies Beauty Alice

2014-12-27
12:27:07

Uteritt igen

Idag hade vi sällskap  på turen av stallkompisar ut i skogen. Jag  tog med mig  barbackapadden då latmasken  i mig inte orkade sadla föf en skrittur. Den ska  jag  definitivt  använda  flera gånger  då det var otroligt  nyttigt  för  sitsen.
 
Vi tog oss bort mot Viby genom  skogen  men gick aldrig ner då jag  fått varning om att  det  var  halt  där. Istället  så vände vi och tog  en  annan  stig tillbaka.
 
Alice  tog det lugnt och placerade fötterna  varsamt på rätt ställe. Hon  stannade  när jag  hamnade  i  lite framvikt. Duktig  tjej.
 
Vi avslutade  med  att  jag  gick hem dels för  att få upp  lite värme  och  dels för Alice  skull. Hon känns  riktig  bra att massera nu och musklarna är mjuka efter varje pass. Strechningen funkar  också  bra och det  känns som att  vi är på väg  åt rätt håll med en rörlig och mjuk häst.
 
Alice  känns  också  allmänt  positiv och bjuder till  i steget  så om allt  går  som  det  ska  så börjar vi trava  nästa  vecka.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: