Goldies Beauty Alice

2014-12-25
13:05:29

Härlig uteritt

Jag  och Alice började  juldagen med en härlig  ridtir med min barndomsvän M och hennes  fina häst Nelson. Vi har inte  hästarna  allt för  långt  ifrån  varandra och det  är  kul att  kunna  ses och rida ut tillsammans. Jag hoppas  att  vi kommer kunna  göra  det  här  fler gånger.
 
Vi började  med  att promenera bort till mötesplatsen så att vi båda blev lite uppvärmda. Det  kändes  väldigt bra  att röra på sig  själv  efter all mat igår. Alice  hade fullt sjå att kolla in allt nytt då vi endast gått där en gång  tidigare.
 
Alice  skötte  sig  bra  under turen. Hon lyssnade och tänkte efter vart hon skulle  sätta fötterna medan M visade oss fina stigar i skogen.
 
Jag  ser fram emot  när  vi är igång  ordentligt  igen och kan ta längre turer med varierat tempo. 
 
Vi avslutade  med  att  gå hem igen när vi skilts åt så att  Alice slapp bära mig sista biten hem. Det  här  var verkligen  mumma för  själen, jag njöt hela turen  av det trevliga  sällskapet, fina hästar  och  det  underbara vädret.
 
Invigde min rumpvärmare för i år. Så härligt att sitta på fårskinn när det är bitende kyligt.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: