Goldies Beauty Alice

2013-09-30
21:58:27

Vilken känsla

Jag vet faktiskt inte riktigt vart jag ska börja när jag ska analysera denna helg. Jag och mina vänner i Tävlingsorganisationen har jobbat hårt för att det ska bli en så bra helg som möjligt för alla närvarande och det kändes som att vi lyckades riktigt bra med det.
 
För mig och Alice var det lite av en tvärt om helg. Jag har aldrig tidigare känt att vi haft en så fin kontakt som vi haft denna helg men vi hamnade lägre på resultatlistan än vi brukar göra. För min del så fortsätter jag gärna såhär, då det känns som att det är värt så mycket mer att vi har en tillit mellan varandra och ett samarbete.
 
Det började med att jag var så nervös så att jag knappt visste vad som var fram och bak på hästen när jag skulle in i första klassen - Trail at Hand. Det var lite bättre när vi skulle köra Showmanshipen men jag andades nog inte förrän prisutdelningen vad över. Trots detta så kände jag att Alice var med mig, hon lyssnade och var verkligen i rätt sinnesstämning. Vi kom totalt 3:a & 4:a. Jag minns inte riktigt men jag tror att vi kom 3:a i Showmanship och 4:a i Trail at Hand.
 
Söndagen kändes bättre. Jag hade analyserat och känt efter under natten och det kändes som att jag var så nöjd redan men den dagen, så vi behövde egentligen inte ens åka dit för KM. Jag kände dock att vi hade ändå anmält oss, så då kunde vi lika gärna vara där och miljöträna och glida runt lite.
 
Jag var mer fokuserad på att bara ha kul, inte korrigera uppställningen i Square och bara ta ett steg i taget i båda klasserna. Planen var helt enkelt att inte anstränga sig så himla mycket utan mest bara försöka bibehålla den fina känslan vi hade dagen innan.
 
Söndagen började med Showmanship. Alice var riktigt duktig och var följsam, kände mig riktigt nöjd. Stort minus var att mina jeans höll på att hasa ner när vi sprang, vilket inte kändes så himla kul. Vi kom 4:a där, vilket är fantastiskt för att vara första KM och första gången på C-nivå. Domare Håkan kom dessutom fram under prisutdelningen och sa att han tyckte vi var duktiga, vilket inte är helt fy skam!
 
Trail at Hand så klantade jag mig. Jag glömde bort det där med ett steg i taget och fokuserade bara på vägen. Då kom omhoppnings-Elin fram och kapade vägen för Alice. Hon saktade därför av (vilket är helt rätt av henne) och jag la henne inte heller så himla bra på bommarna, så hon klonkade. När det var prisutdelning så kände jag inte ens att jag egentligen behövde gå in, för jag var så nöjd.
 
Jag är så glad över vår relation, att det känns som att hon litar på mig och verkligen har rätt inställning när vi är på tävlingen. Det är guld värt och ett fantastiskt kvitto på den grundträningen som vi håller på med. Jag hade inte kunnat önska mer!
 
Tyvärr så blev det inte så många bilder från denna tävlingen och inte direkt så många snygga bilder. Ni får därför hålla till godo med dessa. Jag kommer posta filmerna när jag själv hunnit sätta mig ner och kolla på dem och analysera.
 
Inklädd Hippie
Bajshäst
I Hagen
Prisutdelning Trail at Hand D
Prisutdelning Showmanship at Halter D - klia lite
Får pris av Fia
Söndag
Kommentarer:
2013-10-01 @ 07:49:04
#1: Mon

Grattis till en lyckad helg! Vad snygga ni var, du & Alice. :)

2013-10-01 @ 14:47:41
#2: Sara

Va duktiga ni är! :) så kul att ni kom ut trots alla motgångar som varit med inken.

2013-10-01 @ 21:34:11

Ni är så fina tillsammans :D Du har gjort ett fantastiskt jobb Elin :) Bra jobbat o grattis :D

2013-10-07 @ 09:36:05
#4: Mickis

Ni är fruktansvär snygga! Jag är riktigt imponerad över ditt jobb du, så mycket rätt som du gjort! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: