Goldies Beauty Alice

2013-09-26
21:53:50

Tankar inför helgen

Idag var veterinären ute och kollade igenom Alice och hennes sår. Eftersom det är ganska avlångt så vill jag ha veterinärintyg på att hon mår bra och inte störs av det. Eftersom hästvärlden är som den är så känns det bäst att gardera sig för att någon kommenterar och tycker man är en djurplågare för att man startar sin häst när den läker. Jag känner inte att jag har orken att försvara mig och valde därför att ta ut veterinär Laura.
 
Laura kände och klämde på såret och jag fick springa lite med Alice. Inga konstigheter som tur var, så nu har vi verkligen grönt ljus att köra på i helgen! Hoppas att inget annat händer, det känns som att vi gått igenom tillräckligt nu.
 
I helgen har jag inga höga förväntningar på vår prestation. Alice kommer åka med mig svintidigt redan lördag morgon och gå i en hage hela dagen. Jag ska nämligen jobba i sekretariatet fram till mina klasser som är sist på dagen. Hittills så har Alice bubblat av energi när vi varit på promenader och dylikt, så jag hoppas att hon har fått kika lite på alla olika ekipage under dagen och är lite utmattad psykiskt
 
Trail at Hand D
Är hon med mig så är hon grym på det här. Eller ska jag snarare säga om jag är med henne? Jag brukar alltid ha för bråttom igenom banan och drar på oss slarv. Eftersom det är Håkan Forsström som ska döma så förbereder jag mig på en redig springtur, får hoppas att man inte är allt för flåsig när man är klar. Vi har aldrig vunnit en Trail at hand klass och med detta motstånd så kommer det vara ruggigt svårt att göra det. Om vi klarar oss utan att diska oss så är jag nöjd!
 
Showmanship at Halter D
Tydligen vår paradgren. Hittills bara vinster i de två tävlingar vi startat. Som startfältet ser ut nu så är vi endast 3 startande. Det är därför jag tar med Alice och tävlar även lördag - för att Showmanshipen ska bli av. Cattis och Karolina är svåra motståndare, så det är så himla svårt att säga hur det blir rent placeringsmässigt. Vi kommer i alla fall sämst trea ;)
I mönstret är det vändning innan uppställning. Där kan vi få problem vid bedömningsbiten. När jag byter position så gäller det verkligen att jag har koll på mitt kroppsspråk så att hon inte tolkar det som att vi ska vända igen.
 
Söndag - KM
 
Detta blir vårt allra första KM! Mitt första också för den delen.
 
Dagen börjar med våra klasser, så vi får se hur det går. Det är riktigt tufft motstånd i båda klasserna.
 
Showmanship at Halter
Samma mönster som på lördagen, så där får vi lite övning. Jag kommer dock att ha med mig en betydligt piggare och mer på häst tror jag. Det som gäller för att vi ska få ett godkänt mönster är att jag är lugn. Jag har inga förhoppningar på att kunna placera oss bra här, då det känns som att hennes sår i armhålan kommer kunna dra ner vår bedömning.
 
Trail at Hand
Har inte sett mönstret så det kommer bli riktigt spännande. Jag har aldrig startat någonting på C nivå, så det ska bli intressant att se vad som Håkan bjuder på. Här är jag otroligt nöjd om vi nollar alla moment. I Strängnäs fick vi ett 1/2 plus i vändingen men det vågar jag inte hoppas på nu. Hon lär vara lite mer tillfreds och lugnare men vi får se.
 
Oavsett hur det går så är jag så glad över att vi fått grönt ljus att åka! Efter allt elände och sorg så känns det skönt att få fokusera på någonting och umgås med alla trevliga människor som vi har i våran klubb. Jag kommer också passa på att kolla på fina ritter av alla duktiga ekipage vi har i WRU. Det känns som att det kommer bli en riktigt bra tävling!
 
Bild på mig och Fia på Blueberry Cup. Fia kommer vara prisutdelare hela helgen hos oss.
 
 
Kommentarer:
2013-09-26 @ 22:56:06

Va bra Elin! Nu kan du trycka upp vet-intyget i nyllet om någon e dryg och jävlig! ;)

Ni är så duktiga! Elin, ni utgör också ett stort motstånd, tro mig! :D

2013-09-27 @ 08:42:16
#2: Mon

Ett stort lycka till i helgen till er båda! Kommer säkerligen gå alldeles utmärkt så duktiga som ni är! Ska bli att läsa om sen..
Kram!

2013-09-27 @ 17:29:47
#3: "mormor"

Önskar er lycka till båda två och jag och Lilly håller tummen och hov att "barnbarn" och syster med ryttare får en kalas-toppen-dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: