Goldies Beauty Alice

2013-11-19
21:55:08

För tidig julklapp

Min underbara familj levererade två för tidiga julklappar till mig igår. De var så himla fina och jag är så otroligt tacksam och glad över dessa. STORT TACK!
 
Jag och Alice har nämligen fått två skitsnygga täcken! Som en sann Stable Nes häst så är hon kommer hon nu vara iklädd dessa kreationer när vi ska ut och åka. Ett glansigt stalltäcke i bävernylon och ett i fleece.
 
Idag så blev det modellande för Alice del då jag inte kunde hålla mig med att prova dem på henne. Tyvärr så visade det sig att hon nu verkligen börjar få sina kvartingformer. Samtidigt som hon är ganska kort i kroppen (135 i täckesstorlek) så är hon nu ganska bullig.
 
Detta gjorde att stalltäcket i bävernylon tyvärr inte satt helt 100. Det funkar dock utmärkt till att ha på transport och på tävling, vilket är när vi kommer ha det. Det är på tok för fint för att ha till vardags så att hon kan bajsa ner det.
 
Fleecetäcket satt betydligt bättre! det var lite stort i bogen men föll fint på kroppen och följde hennes länd fint, vilket kändes riktigt bra. Det kommer invigas på söndag om allt går vägen.
 
Stalltäcket
Alice blundar
 
Fleecetäcket
 
Den andra hästen som också stolt får bära dessa fina täcken är mammas fina starthäst Touched by Conway. Som ni ser så är Stable Nes färger svart och limegrönt. Skitsnyggt tycker jag!
Bild lånad från Stall Göransson
Kommentarer:
2013-11-19 @ 22:20:27

Åh så snygga! Supersnygga lindor på andra hästen också :D Har ni eget stall? Eller dina föräldrar. Tänkte på namnet :)

2013-11-20 @ 07:17:43
#2: Thea

Riktigt snygga. För övrigt håller jag med. Gåbortstäcken SKA vara i bävernylon.

2013-11-20 @ 08:47:37
#3: Mon

Riktigt snygga täcken!!! Vilka bra julklappar...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: