Goldies Beauty Alice

2013-05-26
22:37:43

Alice krasslig

Alice har blivit lite krasslig. Fick sms från stallägaren tidigare i veckan att hon var lite halt vänster bak. Jag har hållit koll på henne sedan dess utan att se någonting, hon var inte heller varm på något ben och det fanns inga färska sår.
 
Imorse när jag skulle kasta ut hästarna så var hon lite varm när jag klappade henne och var lite ojämn bak. Det var bara en liten rörelseförändring men den fanns där och störde. Lät henne vara inne så att jag kunde tempa henne och kolla igenom ordentligt.
 
Hon hade ingen feber men lite förhöjd temp. Var lite ovillig när jag rörde vid inken men trampade bara runt. Tog därför och tvättade igenom hela det området ordentligt med bakteriedödande tvål och smörjde in det med mjukgörande salva när det hade fått lufta.
 
Kollade även igenom efter sår eller ömma punkter på bakdelen och ryggen men hittade ingenting, så vi får se om det håller i sig.
 
Planen nu är att ringa veterinär imorgon och låta henne vila ett par dagar. Så håll tummarna nu att det inte är något allvarligt.
 
Lite bilder från skogen runt stallet.
 
 
 
Kommentarer:
2013-05-27 @ 01:06:02

Hoppas de inte e ngn fara!

2013-05-27 @ 16:19:12
#2: Mickis

nej usch liten då :< Hoppas det är lugnt :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: