Goldies Beauty Alice

2013-03-27
19:00:00

Utomhusuppsittning

Jag är inte helt säker på att rubriken är ett riktigt ord men det får duga för idag.
 
Började eftermiddagen med att skritta ut med M och hennes nya häst Heli Copter aka Helli. Vi hade en mysig tur och Lucas pinnade på fint. Upptäckte dock när jag kom tillbaka att en gänga bad hade gett upp helt, så brodden ville helt enkelt inte stanna kvar. Det är första gången under mina 11 år som hästägare som en gånga blivit så pass nött att den inte vill/kan hålla kvar brodden. Det resulterade hur som helst att han får gå med endast traktbrodd istället.
 
Mina finingar i hagen. Trots att de inte längre går i samma så vilar de gärna tillsammans. 
 
Alice fick också lite aktivering då jag försöker jobba lite med henne innan jag åker, så att hon får en välförtjänt vila under helgen som vi är borta.
 
Passade på att kasta på sadeln eftersom den fortfarande stod framme efter att Lucas haft den. Hon var lugn och fin vid sadlingen men reagerade med att backa när jag skulle spänna sadelgjorden. Vanligtvis så för jag armen under magen när jag grappar tag i gjorden så att hon har ett litet tryck redan innan, då brukar det inte vara några reaktioner. Idag så glömde jag det och då backade hon. Inte i panik men lugn och stilla två steg som att hon tolkade trycket som en signal för ryggning.
 
Johan och Vincent följde också med och eftersom jag hade medhjälpare så passade jag på att jobba lite uppsittning utomhus. Hon var lugn och fin med hade ett öra mot traktorn som brummade och härjade bakom ladan.
 
 
Började med att hänga lite på vänster sida. Hon flyttade sig lite åt sidan men det kändes mest som att hon stabiliserade upp vikten och sin egen kropp, så det fick vara. Gick sedan över till höger sida, där Alice inte ville ge efter i nacken och börja halsen. Fick igenom det och sedan kunde vi fortsätta. Hängde lite på båda sidor och hoppade sedan upp från vänster sida. Inga reaktioner alls på att jag satt där uppe och inte heller när jag hoppade av på häger sida.
 
Skicka runt pallen
 
Ska precis be henne att böja huvudet
Glad Alice >.<
 
Efter det blev det en promenad. Hon var lite trött, så nu blir det vila i en vecka. Passade på att be henne gå ner i en vattenpöl som bredde ut sig över hela vägen innan vi vände tillbaka. Hon var lite osäker först men man såg att hon tänkte framåt när jag bad henne. Efter lite trampande så gick hon i. Mycket beröm och klappar när hon var klar. En duktig gul!
 
Tveksam Alice i vattenpölen
 
Dagens låt:
 
Kommentar:
2013-04-01 @ 13:08:03

Så kul att det går så bra för er :D riktitg roligt att läsa allting :D

Svar: Ja, det känns så roligt att det går framåt :) Tänk, om ett år så kanske man kan tävla uppsuttet.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: