Goldies Beauty Alice

2013-03-26
21:38:58

Sprintern och Barbiehästen

Idag tog jag båda hästarna på tur i solskenet. Det är fantastiskt att man faktiskt hinner med lite när det fortfarande är ljust. Mocka kan man göra när det är mörkt!
 
Började med att köra Lucas. Han var pigg och glad och gasade på ordentligt, fick nästan inte stopp på honom. Det är så kul att se honom så glad och framåt. Så fort jag bad om trav så drog han iväg och verkligen la sig på bettet och frustade nöjt. Sista gången jag släppte honom lite fick jag lägga mig bakåt för att han skulle stanna. Efter det så tog det lång tid innan han slutade takta och frusta. Ibland så brukar jag skrocka för mig själv när han gasar på då jag vet att det i princip bara är joggtakt för starthästarna.
 
 
 Det gör nästan ont i mig att ha jobbat med honom de senaste dagarna eftersom han gått så himla bra. Jag vet dock att det är det bästa beslutet att han får åka på semester.
 
Efter det var det Alice tur. Vi fick en fantastiskt fin present av S och hennes familj och jag blev verkligen glad! Så himla gulligt av dem och de kommer att användas flitigt.
 
Det fina kortet jag fick till.
 
Det var första gången för Alice med lindor och hon tyckte det var lite jobbigt, så det blev höga kliv i början. Efter ett tag så gav det sig dock och hon lunkade på fint.
 
 
Hon fick en promenad med bett i munnen och sällskap av S & Ruth och M & Igloo. Det blev en lugn promenad med lite stopp för fotografering och småprat. Det är mysigt att kunna ge sig ut så många tillsammans och mysa i vårsolen. Vi övade ingenting utan det var mest skönt att komma ut och röra lite på sig tillsammans. Hon skötte sig fint och höll fint avstånd.
 
S & Ruth
 
Nu har långa sträckor av grusvägen smält fram, så snart går det förhoppningsvis att gå runt på ordentliga promenader med både häst och hund.
 
 
Vincent fick springa med båda vändorna och han var minst sagt nöjd med motionen!
 
 
 
Kommentarer:
2013-03-26 @ 22:07:03

Guuuuud vad fin hon var i rosa! Verkligen D:

Svar: Tack! Tror det ska bli vår framtida tävlingsfärg om vi någonsin börjar med reining eller fartgrenarna :D
Goldies Beauty Alice

2013-03-27 @ 09:28:38
#2: Ann

Hon är ju så söt i rosa så man DÖR.

Svar: JAA! Man smälter lite så sockersöt som hon är ibland.
Goldies Beauty Alice

2013-03-27 @ 14:22:54
#3: Mon

Mycket tjusig i rosa är hon din lilla Alice! :)

Vad roligt det såg ut med en runda i vagnen på Lucas! Han hade säkert lika kul som dig.. :)

Svar: Visst är hon. Läste på internet att de inte tyckte pallisar passade i rosa men jag kan inte hålla med. Tycker hon är väldigt fin i rosa.
Ja, han tyckte det var riktigt kul! Härligt att se honom så glad.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: