Goldies Beauty Alice

2013-08-25
21:58:03

Square Up!

Passade på att smita ner till stallet efter att vi kommit hem från Ö-vik. hade på vägen hem hämtat ut min nya leadchain från MT's. Eftersom jag hade rest hela dagen så blev det bara ett kort pass utan höga krav.
 
Jag försöker hitta en bra balans att ha henne i min bubbla (som det blir att jag måste när vi tränar Showmanship) och fortfarande hålla samma linje med vår vanliga träning. Det krävs så otroligt mycket mer finkänslighet men ändå tydlighet från min sida när jag har henne nära. Jag kan inte stressa upp mig och mina signaler men måste ändå hålla en rak linje. Det är någonting som jag har svårt med få jag vill så mycket.
 
Körde lite ryggningar och flytta framdel. Hon svarade väldigt bra efter att vi värmde. När jag var lugn och räknade i mitt huvud mellan signalerna så fungerade det klockrent alltihopa. Ryggningarna satt som en smäck när jag var lugn och räknade stegen, så det är verkligen någonting som jag måste fortsätta med. Jag tror att det kommer hjälpa mig mycket på tävling så jag på så vis har en chans att hålla lugnet.
 
From idag så kommer jag jobba stenhårt med Square. Hon har tappat det under sommaren och nu måste jag försöka få in det i vardagshanteringen samt träningarna. Det är så ruskigt svårt att få till en bra Square. I början så blev det ett herrans flyttande av frambenen när jag hade fokuserat mig så ett bakben. Tillslut så började vi synka det lite vilket ben jag tänkte på. Square är egentligen någonting som går att väva in i vardagen med enkelhet, det gäller bara att jag ska komma ihåg det också. Alice är dessutom en klipsk tjej som började korrigera sig själv lite smått i slutet.
 
Avslutade med en riktigt bra känsla i en rak och lugn ryggning där hon lyssnade och jobbade aktivt med bak och rygg. Så härligt att ha den känslan med sig när man jobbar. Hon är så duktig min fina tjej!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: