Goldies Beauty Alice

2012-09-30
22:05:00

Världens finaste lilla kvarting!

Jag har en helt underbar liten pålle, det är jag verkligen stolt över att få säga här och nu!
 
Idag har jag och Alice varit på äventyr tillsammans med ett par väldigt trevliga människor. Planen var att få lite tips och tankar ang min sadel och att förhoppningsvis kunna sitta lite på fröken. Jag höll både tummar och tår för att den skulle passa och gå att använda ett tag framöver och till min stora glädje så hade jag haft rätt och den passade. Eftersom bommen är lite stor så får jag ta och använda en built-up så länge. För mig är det toppen då jag verkligen gillar min sadel och avskyr allt krångel som man måste genomlida för att sälja och hitta nytt.
 
Hon var verkliegn skött sig från början till slut och har visat upp ett otroligt tålamod och mognad. Det får mig verkligen att se fram emot framtiden meddenna lilla pålle (som om jag inte redan gjorde det).
 
Imorse så fick hon stå på gången ganska länge medans jag mockade och donade. Jag avskyr att komma hem sent och vara trött för att då ställa sig och mocka två boxar och idag fick jag hjälp med utsläppet, så jag passade på att trycka in det. Hon har blivit mycket bättre med sitt tålamod och står mycket trevligare nu, lugnt och fint hela tiden.
 
Efter mockningen så hade jag fortfarande väldigt mycket tid på mig innan jag skulle lasta, så jag passade på att duscha henne. Alice var ganska fläckig efter atta ha sovit i diverse fläckar, så jag testade det nya yellow out schampoot som verkade fungera riktigt bra! Även här har hon blivit väldigt duktig, även om hon tycker det är lite jobbigt att bli spolad på bakbenen.
 
När det var dags att lasta så trampade hon runt lite när skydden skulle på och var lite osäker när hon stod på lämmen. Liten tramp hit och dit med bakbenen och flev av i sidled ibland. Då skickade jag in henne hela vägen och hon fokuserade igen på uppgiften. Väl inne så stod hon lugnt och fint medans jag grejade och stängde lämmen.
 
Att lasta av gick också bra och jag var redan där hur nöjd som helst med min fina guling. Efter detta så kände jag att det kunde bära eller brista för hon hade skött sig så himla fint.
 
Det var sammanlagt 3 hästar på plats och åldersmässigt 2 - 3 - 4 år, vilket var kul!
 
Alice fick i början bara stå och kika på de andra och ta det lugnt. Hon var mjuk och uppmärksam både på mig och de andra. tuggade och smaskade mycket men höll sig på mattan. När alla hade kännt på sina hästar så begav vi oss ut på en liten slinga och jag beslutade för att hoppa upp. Vi fick ledhjälp av E som höll  oss på vägen och kunde avvärja eventuella missöden.
 
Det var en fröken som verkligen pinnade på när vi kom ut, hon traskade på ordewntligt och E fick verkligen jobba för att hänga med. Vi fick två styckna krumbukter under resans gång men båda hade sina förklaringar och var riktigt mjuka. Första gången så trodde hon att hon blev lämnad kvar själv och andra när vi skulle gå i en liten nedförsbacke. Hon var aldrig dum utan var mest frågande. Efter halva promenaden hoppade jag av och vi gick tillsammans resten av vägen.
 
När vi kom tillbaka till volten så hoppade jag upp igen och skrittade ett varv för at sedan en massa gos och mys med henne. Hon har varit så duktig idag!!
 
Det fick dessutom bli lite träning på att bli lämnad i transporten men inte heller det var ett problem. Jag är så stolt över henne.
 
Nu ska hon få vila från jobb och sånt ett tag.
 
 
Första öronbilden
Svänga för första gången
Haha,man ser hur jag säger - BRAAAA
Klapp och gos
 
Kommentarer:
2012-10-01 @ 07:32:39
#1: Ann

Vilka underbara bilder, tänk att kika på dom om 5-6 år! Du riktigt skiner! Underbart. :)

Svar: Jag är så glad över att folk fotade! Det betyder verkligen mycket att kunna ha kvar dem och kika på i framtiden.
Tack :D Jag var verkligen så lycklig,
Goldies Beauty Alice

2012-10-01 @ 09:00:21
#2: Mon

Men vad skoj att du har suttit upp på lilla fröken nu. Och det såg ju verkligen ut att ha gått hur bra som helst!!! Duktiga ni är...

TACK igen för att du mockade (men vi har ju pratat om det!). :)
Ha en bra dag!

Svar: Ja, hon var hur duktig som helst. Mjuk och fin i steget och tog sig an uppgiften totalt <3
Goldies Beauty Alice

2012-10-01 @ 18:27:48

nej vad roligt! Du är verkligen grym :D ska verkligen bli kul och se all eran utveckling :)

hahah man ser verkligen lyckan i ögonen på dig :D

Svar: Tack :D Det är så roligt att få vara med från början och forma så som man själv vill. Alla bakslag beror på mig och mitt sätt att träna samtidigt som alla framsteg också är tack vare mig och vårat samarbete.
Synd bara att du och Chrisär så duktiga så att vi får hålla oss borta från de klasser ni startar i om vi ska ha en chans.
Goldies Beauty Alice

2012-10-02 @ 22:50:55

Åh vad kul! Så duktiga ni är båda två. :D Hon ser ut att bli perfekt i storlek ju. Har hon lila lugg förresten? :)

Svar: Tack :) Ja, hon verkar hamna på ca 153 i slutändan vilket är precis vad jag hoppats på. Lagom fallhöjd ;)Haha, för tillfället så har hon lila pannlugg. Vi hittade ett sår vid ena örat efter att hon kaxat mot tanterna, så när det var tvättat så blev det blåspray.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: