Goldies Beauty Alice

2012-09-28
21:00:00

Moderslös

Idag fick Alice mamma galoppera vidare på de evigt gröna ängarna. Victors Yellows Lady fick somna in pga ett bakterieangrepp som inte gick att stoppa. Dessvärre har jag inte mer information än så.
 
Jag gick aldrig själv träffa "Goldie", som var arbetsnamnet på henne men har fått höra från många håll att Alice är väldigt lik henne. En riktig Goldiebebis med mycket vilja och ett mjukt hjärta.
 
Om jag har förstått det hela rätt så är Alice den enda avkomman som faktiskt är döpt efter sin mor. Dessvärre har jag inte helt koll på alla Alice syskon men nedan är en liten lista:
 
- Suspisios mind "Tjabo"
- Lilly a wish come true
- Orange blossom special
 
Några bilder på Alice och Goldie (lånade från Roslagswesterns hemsida)
 
 
Kommentarer:
2012-09-28 @ 22:12:01

Åh, hoppas hon är som Goldie, då har du dig en riktigt vän! Massa envishet men ett hjärta av guld. Har du väl förtjänat hennes tillit så har du en vän för livet.

Goldie var stark, tuff och trygg. Gillade att göra saker själv - t ex trail då hon kunde själv. Mycket personlighet i en redig häst :)

Ska bli så spännande att få se din lilla Alice bli större :)

2012-09-29 @ 20:00:16
#2: Mon

Så tråkigt... :(

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: