Goldies Beauty Alice

2012-07-22
17:15:20

Saker jag skulle vilja ha till Alice

När man inte kan köpa sig saker man vill ha så kan man alltid sätta upp mål för det man vill ha och kan köpa sig när utrymme finns.
 
En hood. Den Lucas har är på tok för stor för Alice, så en egen till henne är på sin plats. Denna gång ska jag köpa en med stora hål vid ögonen, då jag har märkt att passformen blir lite tokig när de har för små öppningar där.
 
En brun sadelpad. Vi fick ett par snygga bruna PC skydd av F när jag köpte sadeln av henne som skulle passa Alice. Det skulle därför vara himla roligt om man kunde matcha dem med en snygg pad.
Denna har jag spanat in och tror att hon skulle bli riktigt fin i, från professionals choice.
 
Jag har funderat fram och tillbaka ang vilken huvulag jag ska använda vid inridningen och ska få låna en Bosal av E och se hur jag gillar det innan jag köper en själv.
 
I övrigt så funderar jag fram och tillbaka på vilken tävlingsfärg vi ska ha när vi är redo för det. Just nu så är det mossgrönt som ligger överst på listan.
Kommentarer:
2012-07-24 @ 20:00:14

Jag älskar min bosal fast hade jättesvårt att hitta en bra "hanger" till den. Vad folk än säger så fungerar det lika bra med ett vanligt huvudlag till bosalen ;)

Svar: Tack för tipset. Jag misstänkte att det skulle göra det, så länge man inte har ett som är supergrovt och tungt. Vad har du på din bosal?
Goldies Beauty Alice

2012-07-24 @ 22:52:03

Jag köpte en riktig hanger för 300:- men den fungerade inge bra... Svår att fästa och åker fram i ögat hela tiden. Jag har nu ett vanligt westernträns med pannband till bosalen. Sen hästhårs mecate, sticks som tusan :P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: