Goldies Beauty Alice

2012-07-21
16:30:57

Äntligen!!

Idag så hände det hitills största i Alice utveckling!
 
Smutsig häst som mötte oss i hagen
Vincent var glad i hågen utade Vincent runt i hagen
 
J  hjälpte mig att hålla henne så att jag kunde hänga ifred, vilket var tanken för dagen. Hon skötte sig så himla bra  och brydde sig markvärt lite av att jag hängde där. Vi skrittade runt lite med mig hängandes på båda sidorna, så det blev två varv.
 
 
När vi skulle ta det för sista gången för passet så tänkte jag att fasiken, hon borde nog inte bry sig om jag satt upp. Nervös som sjutton satte jag foten i stigbygeln och hoppade upp från höger sida via bänken.
 
Alice ville äta hela tiden så jag försökte få upp hennes huvud i hopp om att få en bra bild.
 
Hon parerade inte ens vikten utan böjde ner för att käka lite gräs. Johan tog fram henne två steg och sedan s hoppade jag av via vänster sida, så att hon vande sig att jag är på båda sidorna och gör båda sakerna. Mycket klapp och beröm till en till synes oberörd Alice.
 
Min kära sambo J känner mig väldigt väl, så hans första fråga var om han skulle ta kort. Det blev lite poserande men mest så fick hon fortsätta käka och få klappar när han fotade, så inga superkort blev det.
 
 
Efter det så tog vi tillbaka henne till bänken så att jag kunde hoppa upp från vänster också. Även nu så var det inga problem. Vi gick lite fler  steg och hon har ett otroligt mjukt och fint steg. Sedan blev det lite fler bilder och en herrans massa beröm.
 
Vi valde sedan att sluta för dagen, då hon nu varit duktigare än jag någonsin kunnat ana, min otroliga lilla fröken!!
 
 
Kommentarer:
2012-07-22 @ 22:20:24

ÅHH så roligt :D det ska bli så kul att följa eran utveckling!

Svar: Tack :D Planen är att börja insittningen i höst som tidigast. Hon ska få gå och jäsa i hagen nu ett bra tag.
Det ska bli superkul att få följa henne genom livet.
Goldies Beauty Alice

2012-07-24 @ 19:59:09

Såååå roligt :D ett stort och viktigt steg i helt klart rätt riktning :D

Svar: Taaack, det är så kul att vi har peppningar från så duktiga ryttare!
Goldies Beauty Alice

2012-07-27 @ 12:41:31
#3: Annika

Fin häst :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: